Virus?

I lördags, tror jag att det var, kom en kund in med sin lilla mini PC.
Säger att den inte mår så bra och de tror att det är pga virus.
Frågar vad problemet är och hon säger att skärmen ser så konstig ut.
Startar datorn och gissa vad?

Displayen är spräckt.
Började nästan asgarva då inför kunden.
Fick hålla mig som fan för att inte börja skratta.

Allvarligt?
Tror folk verkligen att den krossad display är virus?
Skärpning nu…

 


Toppen betyg

För ett tag sedan fick vi en rapport från MisteryShoppers.
Misteryshoppers= Personer som köper något/ vill ha info om produkter.
De bedömmer butiken & personalen på massa olika fronter.
Allt från personlig service, renhet i butik till att bli erbjudna olika betals alternativ.

Denna gången hade de shoppat av mig.
Kommer inte ihåg vilka det var dock men jag fick toppen betyg.
Hela butiken hamnade tror ja någonstans runt 10 platsen i hela Sverige och 1:a i våran region.
Och vi är en av de största kedjorna i Sveriga med massa butiker.

Fatta att jag var stolt över mig själv då.
De tyckte jag var trevlig, kunnig men inte uppsnoffsig utan lade fram faktat på ett sätt så de förstod.

En klapp på axlen till mig tack :D

Hur står man ut egentligen?

Fitta kuk jävla helvetes idioter.


Blir så jävla förbannad.

 

Jobbat hela dagen och varit så lugnt.
Ibland har det tagit 30-45 min innan en kund ens har tittat in med sitt lilla huvud genom dörren.
Men ALLA ska komma tio i sex och köpa det ena med det andra som tar tid så in i helvete.
VARFÖR????
Kan någon svara mig på detta?

 

Ni har haft på er hela dagen, 10.00-18.00.
Vi stänger 18.00 inte 18.15, som idag.

 

Och idag hade jag bråttom hem till en tvätt-tid som börjde 17.00 och nu vart jag av med 1,5 timmar pga jobbet.

 

Sen är det världens jobbigaste kunder som kommer in med.

 

Nr.1: En äldre herre som alltid kommer in och kollar på saker, inte en gång utan 4-5 gånger innan han köper något.
Och han tar upp våran tid minst i 30 min varje gång med sina frågor.
Visst man får vara frågvis och ta reda på så mycket som helst om en produkt, MEN inte tio i sex.
Och sen har kunden en skyldighet att ta reda på lite saker själv med.
FÖR FAN, vi lever i en informativ tid.
Internet, har ni hört talas om det?
Där kan man få reda på vad som helst, öppna ögonen för fan era dum jävlar.
Läs på lite själva så kanske ni blir mer nöjda med eran produkt så slipper ni komma tillbaka till oss och skälla på oss för att vi inte har gjort en 100% behovsanalys.

 

Iaf denna herren kom in tio i sex idag med, han skulle ha en tv.
Han var inne igår (även då kom han tio i sex och gick kvart över sex) och nu stod han och valde mellan en som kostade 5999:- och 8999:- och undrade varför den andra var mycket dyrare.
Ja, om du inte ser det så spelar det ingen roll för dig lilla gubbe, men han tog den till slut.
Som alltid säger han:

- ”Vad kan du göra på priset”

 

Då jag mycket väl kom ihåg han från sist han handlade hos oss så hade han en check som han får rabatt med sa jag att du får 799:- i rabatt utan några rabatter till eller kuponger.
Och min rabatt var nästan dubbelt så stor än vad han hade fått med den där jävla checken.

- ”Jaha, så då får jag inte använda denna då?”

 

Hmm, uttryckte jag mig OTYDLIGT?????
Idiot.
Rean är slut, hade du kommit för ca 1,5 månader sedan hade du fått en tv billigare, men en skittv och som var 1 år gammal med.
Läs på prislappen, det priset är det.

 

Varför ska alla pruta i teknikbutiker?
Är det för det är mycket pengar det handlar om?
Eller vad är grejen?
Man prutar fan inte på skor, kläder, mat osv.
Inte går jag in på Konsum och frågar vilket pris jag kan få på mjölken?
BARA i teknikbutiker.
Teknik kostar och ska du ha bra grejer så kostar det.
Har man inte råd, så köp inte eller ta det på avbetalning.
Fine om man köper mycket kan man få rabatt men fan inte på en ända grej.
LÄGG AV !!!!!


Är mottligt förbannad nu.

 

Sen Nr.2:

Kommer in med en analog kamera, ihop tejpad då luckan inte fastnar annars.
Vill ha en ny filmrulle isatt och jag gjorde det självklart som alltid.
MEN när man stängde luckan drogs inte filmen fram och då säger hon:

- ”Ja han killen som jobbar här brukar peta på något så funkar det”

 

Hmm, något?
Som vadå?
Pillade och pillade, hittade inget att trycka på eller klämma in så filmjäveln rullades fram.
Sa att förlåt men jag lyckas inte fixa detta.

- ”Hmm hur gör vi då?”, kläcker hon och ser fundersam ut

Sa att hon kan återkomma i morgon när han jobbar så han kan hjälpa henne, men det gick inte för hon bodde inte här.

 

Köp en ny kamera som inte är från 1800-talet som inte är ihop tejpad för att den är trasig?
Lämna in på en verkstad och fixa den om den är så jävla viktig för dig.
INTE MITT PROBLEM


Fan….


Idioter

Åhhhhhhh….


Folk

 

Hur orkar man….

 

Hur svårt kan det var att hålla reda på ett kvitto?
ALLVARLIGT?
Det är en värdehandling utan det har du inte rätten till någonting.
Inte rätt att få din produkt utbytt, lagad eller någon som helst slags service.
Sen tror ni att vi ska veta exakt vilken dag ni köpte just eran vara?
Glöm det.
Jag personligen har sålt saker till över 3000 pers detta året och pratat lätt med 3 gånger så många.
Tror du själv att JAG kommer ihåg just dig, den gången?
ALLVARLIGT?


- ”Ja men kan ni inte leta på personnr?”

Hmm, uppgav du något personnummer när du köpte varaen?

- ”Nej?”


Nej men hur i helvete kan jag då leta på personnumret?
Jag är fan inte tankeläsare eller synsk?

 

Håll ordning på era papper för fan.
Ska fan ta upp på jobbet att ta ut en avgift för varje kvitto vi letar upp till kunder.
Ta 50:- eller 100:- som en kollega sa, så kanske folk tänker till lite.
HERREGUD !!!


Fattar ni hur mycket tid vi lägger på detta?
All den tiden jag lägger ner på detta så skulle jag kunna sälja mer, städa på jobbet eller något mycket vettigare.
Jag förlorar pengar på er.

 

Sen är det inte bara kunder som irriterar mig utan allt på jobbet.
Jag är fan inte perfekt själv men fan…
Jag städer och röjer lagret, ställer alla modeller i ordning så det är lätt att hitta dem.
Sen ställer någon en sak på fel plats, och sen kommer nästa och gör samma sak.
Det tar kanske 5 sek längre och kolla vart den ska stå istället för att bara ställa den där det finns plats.
Skulle spara så mycket tid på detta, så slipper vi/jag städa i ordning.

 

Sen att folk på jobbet inte håller ordning på sina kunder.
Hade 3 pers inne idag som undrade vart deras inlämnade produkter var.
En sak hade inte skickats pga inväntande på kvitto, åter igen.
Både kundens och min kollegas fel som inte har påmint han om att skicka in det.
Kunden hade väntat 4 veckor, normaltid är 2 veckor och nu får han vänta 2 veckor till pga misstaget.
Hade 2 liknande fall på en dag.

 

Sen detta med våra lunchar.
Har obetald lunch och med andra ord får jag befinna mig vart fan jag vill på min lunch.
Har ingen skyldighet att vara på jobbet och äta.
Skulle lika gärna kunna åka hem och äta den, shoppa på stan eller gå och få massage.
Men icke då…
Alltid för lite personal för det, pga extra anställda får inte vara ensamma i 1 timme i butiken.
Eller så är vi 2 pers och måste vara på plats om det blir mycket folk.
ALLVARLIGT ! ! !
Har jag 1 timmes lunch ska jag ha det, ostört och vart jag än vill.
Får inte alltid 1 timmes lunch heller, så med andra ord jobbar jag gratis då.

 

Bara så less nu.
Allmänt pms:ig med men va fan.

 

Samma sak när man är sjuk.
Kan man vara hemma då?
Nej, för lite folk.
Jobbat flera dagar nu när jag mår piss.
Ligger på gränsen till feber eller så har jag det.
Knaprar så mycket piller nu för att jag ska orka.
Ingen som tvingar mig att jobba men va fan vi har inte folk.
Eller ja, en är på semester, en går snart in i väggen pga jobbar, pluggar, flyttar & bygger kök.
Kan aldrig vara hemma så pass många dagar så man blir helt frisk utan man får gå lite halv kraslig och aldrig bli bra.

 

Suck….

RSS 2.0