Idioter

Åhhhhhhh….


Folk

 

Hur orkar man….

 

Hur svårt kan det var att hålla reda på ett kvitto?
ALLVARLIGT?
Det är en värdehandling utan det har du inte rätten till någonting.
Inte rätt att få din produkt utbytt, lagad eller någon som helst slags service.
Sen tror ni att vi ska veta exakt vilken dag ni köpte just eran vara?
Glöm det.
Jag personligen har sålt saker till över 3000 pers detta året och pratat lätt med 3 gånger så många.
Tror du själv att JAG kommer ihåg just dig, den gången?
ALLVARLIGT?


- ”Ja men kan ni inte leta på personnr?”

Hmm, uppgav du något personnummer när du köpte varaen?

- ”Nej?”


Nej men hur i helvete kan jag då leta på personnumret?
Jag är fan inte tankeläsare eller synsk?

 

Håll ordning på era papper för fan.
Ska fan ta upp på jobbet att ta ut en avgift för varje kvitto vi letar upp till kunder.
Ta 50:- eller 100:- som en kollega sa, så kanske folk tänker till lite.
HERREGUD !!!


Fattar ni hur mycket tid vi lägger på detta?
All den tiden jag lägger ner på detta så skulle jag kunna sälja mer, städa på jobbet eller något mycket vettigare.
Jag förlorar pengar på er.

 

Sen är det inte bara kunder som irriterar mig utan allt på jobbet.
Jag är fan inte perfekt själv men fan…
Jag städer och röjer lagret, ställer alla modeller i ordning så det är lätt att hitta dem.
Sen ställer någon en sak på fel plats, och sen kommer nästa och gör samma sak.
Det tar kanske 5 sek längre och kolla vart den ska stå istället för att bara ställa den där det finns plats.
Skulle spara så mycket tid på detta, så slipper vi/jag städa i ordning.

 

Sen att folk på jobbet inte håller ordning på sina kunder.
Hade 3 pers inne idag som undrade vart deras inlämnade produkter var.
En sak hade inte skickats pga inväntande på kvitto, åter igen.
Både kundens och min kollegas fel som inte har påmint han om att skicka in det.
Kunden hade väntat 4 veckor, normaltid är 2 veckor och nu får han vänta 2 veckor till pga misstaget.
Hade 2 liknande fall på en dag.

 

Sen detta med våra lunchar.
Har obetald lunch och med andra ord får jag befinna mig vart fan jag vill på min lunch.
Har ingen skyldighet att vara på jobbet och äta.
Skulle lika gärna kunna åka hem och äta den, shoppa på stan eller gå och få massage.
Men icke då…
Alltid för lite personal för det, pga extra anställda får inte vara ensamma i 1 timme i butiken.
Eller så är vi 2 pers och måste vara på plats om det blir mycket folk.
ALLVARLIGT ! ! !
Har jag 1 timmes lunch ska jag ha det, ostört och vart jag än vill.
Får inte alltid 1 timmes lunch heller, så med andra ord jobbar jag gratis då.

 

Bara så less nu.
Allmänt pms:ig med men va fan.

 

Samma sak när man är sjuk.
Kan man vara hemma då?
Nej, för lite folk.
Jobbat flera dagar nu när jag mår piss.
Ligger på gränsen till feber eller så har jag det.
Knaprar så mycket piller nu för att jag ska orka.
Ingen som tvingar mig att jobba men va fan vi har inte folk.
Eller ja, en är på semester, en går snart in i väggen pga jobbar, pluggar, flyttar & bygger kök.
Kan aldrig vara hemma så pass många dagar så man blir helt frisk utan man får gå lite halv kraslig och aldrig bli bra.

 

Suck….

Kommentarer
Postat av: Anders

Verkar vara standard inom elektronikbutikerna att knappt ha någon lunch, har väl kanske hela 5-10 minuter lunch på lördagar! Helt otroligt.



Ibland blir man bara så trött....

2010-01-07 @ 20:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0