Hur står man ut egentligen?

Fitta kuk jävla helvetes idioter.


Blir så jävla förbannad.

 

Jobbat hela dagen och varit så lugnt.
Ibland har det tagit 30-45 min innan en kund ens har tittat in med sitt lilla huvud genom dörren.
Men ALLA ska komma tio i sex och köpa det ena med det andra som tar tid så in i helvete.
VARFÖR????
Kan någon svara mig på detta?

 

Ni har haft på er hela dagen, 10.00-18.00.
Vi stänger 18.00 inte 18.15, som idag.

 

Och idag hade jag bråttom hem till en tvätt-tid som börjde 17.00 och nu vart jag av med 1,5 timmar pga jobbet.

 

Sen är det världens jobbigaste kunder som kommer in med.

 

Nr.1: En äldre herre som alltid kommer in och kollar på saker, inte en gång utan 4-5 gånger innan han köper något.
Och han tar upp våran tid minst i 30 min varje gång med sina frågor.
Visst man får vara frågvis och ta reda på så mycket som helst om en produkt, MEN inte tio i sex.
Och sen har kunden en skyldighet att ta reda på lite saker själv med.
FÖR FAN, vi lever i en informativ tid.
Internet, har ni hört talas om det?
Där kan man få reda på vad som helst, öppna ögonen för fan era dum jävlar.
Läs på lite själva så kanske ni blir mer nöjda med eran produkt så slipper ni komma tillbaka till oss och skälla på oss för att vi inte har gjort en 100% behovsanalys.

 

Iaf denna herren kom in tio i sex idag med, han skulle ha en tv.
Han var inne igår (även då kom han tio i sex och gick kvart över sex) och nu stod han och valde mellan en som kostade 5999:- och 8999:- och undrade varför den andra var mycket dyrare.
Ja, om du inte ser det så spelar det ingen roll för dig lilla gubbe, men han tog den till slut.
Som alltid säger han:

- ”Vad kan du göra på priset”

 

Då jag mycket väl kom ihåg han från sist han handlade hos oss så hade han en check som han får rabatt med sa jag att du får 799:- i rabatt utan några rabatter till eller kuponger.
Och min rabatt var nästan dubbelt så stor än vad han hade fått med den där jävla checken.

- ”Jaha, så då får jag inte använda denna då?”

 

Hmm, uttryckte jag mig OTYDLIGT?????
Idiot.
Rean är slut, hade du kommit för ca 1,5 månader sedan hade du fått en tv billigare, men en skittv och som var 1 år gammal med.
Läs på prislappen, det priset är det.

 

Varför ska alla pruta i teknikbutiker?
Är det för det är mycket pengar det handlar om?
Eller vad är grejen?
Man prutar fan inte på skor, kläder, mat osv.
Inte går jag in på Konsum och frågar vilket pris jag kan få på mjölken?
BARA i teknikbutiker.
Teknik kostar och ska du ha bra grejer så kostar det.
Har man inte råd, så köp inte eller ta det på avbetalning.
Fine om man köper mycket kan man få rabatt men fan inte på en ända grej.
LÄGG AV !!!!!


Är mottligt förbannad nu.

 

Sen Nr.2:

Kommer in med en analog kamera, ihop tejpad då luckan inte fastnar annars.
Vill ha en ny filmrulle isatt och jag gjorde det självklart som alltid.
MEN när man stängde luckan drogs inte filmen fram och då säger hon:

- ”Ja han killen som jobbar här brukar peta på något så funkar det”

 

Hmm, något?
Som vadå?
Pillade och pillade, hittade inget att trycka på eller klämma in så filmjäveln rullades fram.
Sa att förlåt men jag lyckas inte fixa detta.

- ”Hmm hur gör vi då?”, kläcker hon och ser fundersam ut

Sa att hon kan återkomma i morgon när han jobbar så han kan hjälpa henne, men det gick inte för hon bodde inte här.

 

Köp en ny kamera som inte är från 1800-talet som inte är ihop tejpad för att den är trasig?
Lämna in på en verkstad och fixa den om den är så jävla viktig för dig.
INTE MITT PROBLEM


Fan….


Kommentarer
Postat av: juliairene

hoppas allt är bra :)



besök gärna min fotoblogg!

puss

2009-09-08 @ 20:23:19
URL: http://juliairene.blogg.se/
Postat av: Försäljaren

Ska kolla in din med

2009-09-08 @ 20:44:25
URL: http://forsaljaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0