Religiös gubbjävel

Jag & en kollega jobbade herromdagen och en äldre herre kom in, kanske i 50-60 års åldern.
Han kommer in med en gammal videokamera, stor som ett hus och frågar om vi skulle kunna ställa in tid och datum på den.
Kollegan tog emot han och fixade och donade, men sen såg jag att det inte gick så bra så lade mig i.

Det kunden sa att denna har jag köpt för DYRA pengar här hos er så detta SKA ni ordna åt mig.
Hmm, ja kanske för 10-15 år sedan ja...
Kollade på kameran och fixade och donade, men knapparna för tid och datum klickade inte.
Precis som om de vore utslitna.
En del knappar klickade på den men inte dem.
Letade på nätet efter en bruksanvisning men fann tyvärr ingen gratis, utan en del man kunde köpa osv.

Vi bytte batteri i kameran som skulle vara till tid och datumet, men det hjälpte inte heller.
Tvyärr lyckades vi inte med det men vi misstänkte att knapparna var utslitna med.

Under tiden vi håller på att fixa och dona med denna uråldriga hi8-kameran så säger kunden:
-"Jag citerar bibeln, den som söker han finner"
Varken jag eller min kollega är ett fan av religion eller religiösa personer bara kände hur det kokade i oss.
Mina tankar var:
"Ja precis gubbjävel, leta reda på instruktionsboken och ta reda på det själv eller SÖK och försök själv"
Och precis så tänkte kollegan med, sa han efter att mannen hade gått.

Innan han gick så sa han också:
"Jaha och du heter *PIP*, som det står på din namnskylt. Och vad heter du då, sa han till kollagen."
Och han sa sitt namn, och sen synade han oss upp och ner och bara tittade nervärderande på oss.
Precis som om han skulle lägga namnen på minnet och sprida rykten om oss och vårat företag.
Och sen gick han.

Hela hans attityd var dryg och nervärderande, en riktig jävla gubbjävel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0