Mobilverkstad i ett nötskal

Har inte skrivit på ett tag nu men haft mycket att göra och tyvärr inte haft så mycket att klaga på.
Men idag har inte varit min dag, varken på jobbet eller privat.

En kund lämnade in sin mobil pga att batteriluckans hakar hade gått sönder och ville ha den lagad och vill betala för det.
Skickar in mobilen och i beskrivningen står det att batteriluckan inte fastnar pga att hakarna är borta.
Synliga fel skriver man också upp för att skydda kunden och oss.

Skydd mot kunden är om det skulle hända någon skada på verkstade eller via transporten tex
Skydd för oss är om kunden kommer och påstår att det inte fanns en repa på skärmen när den skickades in eller liknande.

Och i denna beskrivningen skrev jag: "Lite repig display och batteriluckan är lös pga hakar".

Sen får vi ett kostnadsförslag (KF) på 1600kr ca för byte av display och batterilucka.
Då står jag som ett frågetecken.
Vadå byte av display, ville bara ha bakluckan utbytt mot ett pris, men icke då.

Ringer upp verkstaden och frågar dem om de vet varför vi har fått ett KF på displayen med, men de vet inte direkt.
Deras svar är:
"Ja men som det står i eran beskrining så står det repig display"
Och förklarar att vi MÅSTE skriva upp varje liten skavank på mobilen men vi vill inte ha det åtgärdat.
Men de verkade inte förstå.

Efter ett tag ringer jag upp dem igen och hoppas på en ny person att prata med och det fick jag, men samma sak där.
Men hon föreslår att jag ska maila teknikern.
Och det gjorde jag.

Förklarade för dem att displayen vill vi INTE ha bytt utan bara batteriluckan och att varför vi skrev att den var lite repig var pga att vi måste skriva med alla "skador".
Fick svar senare samma dag och får svaret:

"Eftersom det är yttre åverkan på mobilen så gäller inte garantin. Kostnaden kvarstår"

Men är du dum i huvudet?????
Det är yttre åverkan på bakluckan ja, men inte på displayen.
Displayen har INGET med batteriluckan att göra, FÖR FAN.
Displayen fungerar finfint.

Så svarade så...
"Displayen vill vi INTE ha bytt och jag vet att garanti inte gäller därför vill vi ha ett KF på BARA en ny batterilucka."

Får se om de fattar snart, går i taket snart, de är så jävla tröga på denna verkstaden....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0