Kameraverkstad

Denna verkstaden har normalt sett en av de bästa servicarna tycker jag.
De gör mycket på "Good Will" som det heter.
Saker som inte täcks av garantin så som rengöring av kameran.
De har de fixat till kunder ändå, gratis.
Och har man frågot så är det korta köer och bra personal, normalt sett.
Men inte idag, eftersom detta inte var min dag....

Vi hade en kamera som hade gått sönder under DOA- tiden.
Förtydligar DOA igen.
DOA= Dead on arrivel
Om en produkt är trasig inom en viss tid så får man en ny.
Detta kameramärke hade inom 30 dagar.

Vi skickade in kameran, komplett som man ska och inom de 30 dagarna.
Fick tillbaka den idag och upptäcker att denna kameran är inte utbytt utan bara lagad, såg det på serienummret.
Ringde upp dem och frågade varför de inte hade bytt ut den.
Hon tittade på servicen via hennes dator och vi pratar om det så säger hon:
"Men vad är problemet, den är ju lagad nu"
Och hon fick som svar:
"Ja det är den men vi kan inte sälja en kamera till fullpris om den är lagad en gång"
Men hon gav sig inte och sa att nu har det gått över DOA-tiden så nu gick inget att göra.
Orkade inte stri med henne så sket i det, men sen satte det sig och gnagde på mig.

Va fan det är ju de som har gjort fel.
Varför ska vi betala för det?
Vi hade följt alla regler rätt men vi fick inte som vi skulle.
Mailade till dem och förklarade saken och fick ett mail tillbaka.

"Vet inte hur era avtal ser ut, så därför detta svar, tyvärr. Men skicka in den igen ska vi fixa till det snyggt."

Så får se om de gör rätt denna gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0