Internethandel

Folk har fortfarande inte fatta detta med företag som både har fysiska affärer och internetbutik.
De tror fortfarande att det är samma pris i en butik och på en internetbutik.
Generellet sett är det helt olika priser men du får betala frakt på köpet.

Men så kom det in en kund och frågade om vi hade en tv som han hade hittat på våran närbutik.
Tittade på lagret men tyvärr hade vi inte just den modellen hemma.
Stod och disskuterade med kunden angående tv, vad den hade och inte hade osv.
Och vi kom fram till att det var den han ville ha.
Kunden var en äldre man i 50-60 års ålder och har varit inne hos oss en del gånger tidigare för jag kände igen han.

Sen sa han att jag skulle beställa den och då sa jag att vi i butik har ett annat pris, ca 1000kr mer.
Och då undrade han självklart varför, det kan jag ta inga problem och förklarade.
* Vi i våran butik kanske köper in 3 st tv av samma sort medans internetbutiken köper in 50 st, och då får de bättre styckpris.
* Du får inte personlig service på en internetbutik
* Det tillkommer frakt på varan med.


Då började gubbfan tjafsa om frakten.
-"Varför har ni frakt på sakerna" osv
Förklarade igen för han att det kostar att frakta saker speciellt en tv och frakt priset på ca 200kr är inte så farligt, men det tyckte han.
Sen försökte han med att JAG skulle beställa tv VIA nätet åt honom, men förklarade återigen för han att det måste han själv göra och sen göra betalningen med Visa kort eller via internetbank.
Pga att våran internetbutik och våran fysiska butik är inte samma företag.
Man kan säga att det är två företag i en stor koncern eller hur det stavas.
Efter alla om och men så skulle han hem och beställa den.

Sen kommer han tillbaka idag och säger:
-"Du känner väl igen mig.
Mitt svar vart: Ja
"Så nu har jag beställt den där tv, men du ljög för mig igår"
Jasså svarade jag och såg förvånad ut.
-"Ja du sa att det inte var någon frakt på det men det var det"
Och då svarar jag att jag sa att det var frakt på det om du beställde det på internet men inte om vi beställde hem den till butiken och du betalar vårat pris på den.
Hann inte avsluta meningen innan han började tjöta och gå sin väg.
Allmänt spydigt och dryg.

Varför ens komma in och säga detta till mig.
Bara för att vara dryg?
Jävla idiot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0