Detta var droppen

Idag var det en sådan där skit dag, eller ja inte hela dagen.
Kommer till jobbet, trött som fan men allt går bra, har bra kunder fram tills var ca 16.00.

Kommer in ett äldre par med sin dotter, tror jag.
De ska ha en bärbar dator och funderar på en kamera.
Paret ska ha datorn och funderar på en digitalkamera och dottern ska ha en kamera.

Pratar med dem och dottern verkar överlag väldigt negativ och känner på mig att detta kommer inte bli så bra som jag hade hoppats på.

Vi får ett avslut på en dator till det äldre paret och dottern köper kameran.
Slår in allt dottern har köpt vilket är en kamera, minneskort och dvd-skivor.
Jag säger summan till henne, men så ser hon fundersam ut och räknar ihop allt i sitt lilla huvud.
De betalar osv och allt är bra, förutom att de strir med mig angående garantin.
Förklarar att man kan köpa till en längre garanti än 1 år som följer med och får svaret:
-"Är det inte 2 år? Det är det på vitvaror iaf"
-"Nej enlig lag har du bara 6 månaders garanti och 3 års reklamationrätt det kanske är det ni blandar ihop det med.
Garanti och reklamationsrätten är inte samma ska. Vissa leverantörer har mer än 1 år men det har inte denna tillverkaren tyvärr."
Och vi dividerar om detta fram och tillbaka tills man blir alldeles trött i huvudet.

Sen när allt är klart, DÅ inser de att de har en check som de får lite rabatt på produkterna.
Då får jag ställa mig och göra om allt igen.
Ta tillbaka allt och sen sälja det igen.
Och då slänger den älder damen ur sig:
-"Nu är jag kanske lite elak men detta har du betalt för att göra. Ordna och dona såhär."
Precis som om jag skulle njuta av att göra om allt igen och mista massa pengar pga detta.
Nej det har jag inte.
Jag är anställd att sälja inte krångla så in i helvete.

Sen kommer det värsta.
De ska gå och jag kände gud va skönt.
Så säger damen:
-"Jag kommer och lämnar tillbaka datorn imorgon"
Lite på skämt tror jag och jag svara lite hurtigt:
-"Ja visst så länge datorn inte är startat och förpackningen inte är bruten, du har ju 30 dagars öppet köp"
-"Va? Så gör de inte på en annan affär i stan (vill ej nämna namn)"
Förklarade att enlig lag har man 30 dagars öppet köp, men då är det i obruten förpackning.
Och visst vi tar saker som är öppnade osv men då ska det inte synas att det inte är använt.
Så som mobiler och datorer syns det direkt på att de är använda eftersom de är installerade och klara och lätta att få repor på.
Och tex innomhus antenner, sladdar osv kan vi ta tillbaka om det inte fungerar för dem osv.
Då säger kärringen:
-"Ja men på affären där uppe så får jag låna hem en kamera 1 vecka och sen lämna tillbaka den"
JA MEN FÖR FAN KÖP KAMERAN DÄR DÅ?
Och tror inte ett skit på det heller.
Det kanske du får men du får inte lika mycket pengar tillbaka pga att det kommer synas att den är använd och då kan den inte säljas som en ny.
Skulle ha sagt att skulle du vilja köpa en kamera som är använd av en annan kund i 1 vecka för full pris?
Svaret är nog nej.
Varför bitchar du om det här för när du inte ens har köpt en kamera här än utan en dator.
Förklarade även att det syns på en gång när man har startat en dator att den inte är ny, men fattade hon?
NEJ
Idiot.

Sen när jag ska åka hem, tro fan att det är någon jävla idiot som har ställt sig mitt framför grinsen vid parkeringen så man inte kommer ut.
Kollar runt och försöker hitta denna människan men finner henne inte.
Sen när jag återvänder till min bil så ser jag någon kliva in i bilen och åka.
Ångrar att jag inte sa något till henne.
Står en STOR skylt:
"Parkera inte framför porten"
Det går inte att missa.
Inte första gången någon har ställt sig där.
LÄS SKYLTEN IDIOTER....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0