Artikel via aftonbladet

Stod på jobbet idag och slösurfade lite när det var lugnt i butiken.
Surfade in på aftonbladet.se och såg en artikel och rubriken löd såhär:
"Specialförsäkringar ska granskas av KO"
Tänkte att detta kan ju vara intressant.
Här har ni länken med om ni vill läsa: http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/bankforsakring/artikel_1195177.e24

Efter ha läst igenom allt ställer jag mig frågor så som:

* Vilket företag har försäkringar för mobiler och dvd för 3000kr?
* Vart i helvete har de fått det ifrån, vilka är deras källor?
* Görs denna artikel för att främja de "vanliga" försäkringsbolagen


"Att försäkra en mobiltelefon eller en dvd för 3 000 kronor är ju hårresande"
Så står det i artikeln.
Kolla upp fakta för fan.
Vet i och för sig inte hur det är hos andra kedjor men vi tar fan inte ut 3000kr i försäkring på en mobil eller dvd.
1 års försäkring hos oss kostar, beroende på vad varan kostade, från 300kr-1000kr ca.
Ju mer varan är värd ju mer kostar försäkringen, det är ju logiskt.

Sen har de inte EN ÄNDA GÅNG nämnt något om att på en hemförsäkring är det oftast 1500kr i självrisk, & avskrivningsvärde.
Vilket det inte är på våra försäkringar och självrisken är mellan 100-400kr ca.
Och det går oftast snabbare hos oss att fixa till allt än hos ett försäkringsbolag, det kan ta månader.

Nej men då är det bättra att betala 1500kr i självrisk och sen få avdrag på varan pga dess ålder.
Då är det sällan mycket pengar kvar.
Det har de HELT glömt av att nämna i artikeln.
TÄNKT LITE FÖR FAN

Sen att försäljare kanske är dåliga på villkoren är ju inte bra, men vi har gått utbildning om försäkringar nu.
Om vi inte är legitimerade försäkringsförsäljare så får inte vi arbeta med försäkringar.
Och det känner jag att det är jättebra.
För jag vill vara säker på min sak när jag snackar försäkringar.
Så jag inte ger kunden fel information eller ska kunna komma med motargument om kunden har fel, vilket de väldigt ofta har...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0