Underlig dag

Hmm vart ska man börja.

Kom till jobbet och var på gott humör men lämnade jobbet lite grinigare.
Var en hel del skumma saker som hände.

Kom in en herre och frågade:
-"Har ni klockor här?"
Hmm, tänkte jag menar han väckarklockor och frågade.
-"Nej klockor", och så pekade han på armen.
Och mitt svar som för mig var helt självklart:
-"Nej, det har inte vi haft sen jag började här, urmakaren lär ju ha det"
Och så gick han vidare.

Allvarligt, tror folk att en teknikaffär har klockor, vanliga klockor?

Sen berättade en kollega om en kund som ringde.
Kunden hade köpt en ny datorn hos oss för några dagar sedan och ville ha råd eller något.
Vette fan vad hon ville dock.

Samtalet gick så här ungefär.
Kund: Hej, jag köpte en dator hos er för några dagar sedan.
Kollagegan: Ja, har du problem eller några frågor?
Kund: Nej, men vad gör jag med den andra datorn?
Kollegan: Ja hur menar du? Vad är problemet?
Kund: Ja men vad gör jag med den andra datorn?
Kollagen: Ja du kan ju ha båda två om du vill.
Kund: Men försvinner inte allt då?
Kollegan blir fundersam och undrar hur hon tänker.
Kollegan: Hur menar du? Vad försvinner?
Kund: Ja men du vet allt försvinner ju då
Kollegan fatta ju ingenting av vad hon snackade om men försökte luska ut det.
Sen kom de fram till att hon menade ADSL:et.
Kollegan: Om du kör med sladd idag så är det bara att stoppa in den i den nya datorn så ska det fungera.
Och vill du ha internet på den gamla är det bara att stoppa tillbaka sladden där.
Kunden: Men försvinner inte allt då?
Kollegan: Nej det gör det inte.
Sen började de prata på hur man ska få över bilder osv från ena datorn till den andra.
Kollegan: Bara att lägga på USB- minne eller på en extern hårddisk

Sen pratade de på och kom fram till att hennes bror skulle ha den gamla datorn.
Kollegan: Då är det bara att rensa datorn efter du har tagit allt du vill ha kvar från den andra datorn.
Kunden: Vadå menar du?
Kollage: Ja bilder osv
Kunde: Ja men de har jag redan raderat.

Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag fick höra detta.
Vet knappt vad internet är och tror att hela internet försvinner om man tar bort kabeln och sätter den i en annan dator, och att det sen inte går få internet på den gamla igen.
Och sen tjafsar om att få över bilder osv som sen visar sig vara raderade.
Velig som fan.

Sen kommer en kund in 17.55 och vi stänger 18.00, sådana hatar vi.
Vi vill hem vi med och inte stanna 20 min extra pga den där jävla kunden.
Men fine, han skulle ha tv, sterio, blueray-spelare osv så man vart lite glad för att han skulle ha så mycket.
Tydligen har denna kunden varit inne och snackat med alla i butiken och försök prutat som fan med alla.
Och så säger han, kan du göra något på detta priset på dvd, för jag har sett den billigare på nätet.
Visst, är glad att han handlar här hos oss.
Så han fick ca 300kr i rabatt på den.
Sen vill han ha mer rabatt, så ger han 300kr på tv med.
Sen ser jag han ha en kupong som han får mer rabatt på, men fortsätter att pruta.
Då säger jag att jag inte gör mer pga den där kupongen.
Eftersom den ger ca 800-900kr i rabatt.
Så sammanlagt har han nog fått runt 1500kr i rabatt, rätt mycket.
Men sen sket sig allt iaf, för det gick inte igenom i kassan.
Så fick lägga handpenning istället.
Så var måttligt glad över att få stanna 20 min extra pga han, och sen vart det inget köp.

Så rätt underlig dag.

EDIT: Kortköpet gick inte igenom, till kommentaren

Kommentarer
Postat av: nöff

"Gick inte igenom i kassan"?



Var den för smal?

2009-01-28 @ 20:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0