Support?

Hej!

Allmänt kul att bli sjuk precis när man har börjat en ny blogg, men nu känner jag mig lite bättre iaf så nu ska det bli ett till inlägg.

Ända sen jag började på mitt jobb har det blivit mer och mer tydligt att folk är idioter.
Har lärt mig att alltid ställa de ENKLASTE frågorna först.
Har massa exempel.
Ta tex en kund som ringde och frågade varför deras nya dvd inte fungerade.
Så ställer man alla invecklade frågor först, men sen frågar man har du satt en scartsladd mellan dvd & tv?
Öhhhh, va? Måste man ha en sladd mellan tv och dvd.
Men för fan pucko...

Eller kunder som kommer in och köpt sig en billig telefon för ca 400kr och undrar varför den inte fungarar.
Har haft ett par kunder som har satt i batteriet fel och på så sätt förstört mobilen.
Pga att de har förstört kontakten mellan batteriet och mobilen.
Och sen begär en ny?
Varför i helvete ska jag ge dig en ny mobil när det är DU som har förstört den.
Spelar ingen roll om du förstör den första dagen eller 3 månader senare.
Det är DU som är problemet inte produkten.

Eller detta med fuktskadade mobiler.
Folk tror verkligen att man kan stå och prata i regn med en mobil, och sen blir de chockade att den är fuktskadad.
Skulle du gå och bära en tv ute i regnet utan skydd?
Svaret är nog nej från de flesta.
Teknik som teknik.
Mobiltelefoner är ömtåliga.
Man ska inte prata i regn med dem, ha dem i badrummet om du duschar varmt pga vattenångan eller ha dem på diskbänken medans du diskar.
För det är så lätt att få fukt i dem.
Och så säger välsigt många:
-"Skickar jag in mobilen säger de väl att det är an fuktskada, det säger de jämnt"
Inte konstigt om du behandlar din mobil som du gör.
Blir så less på folk att de aldrig lär sig.

Kommentarer
Postat av: Tweek

Hahaha :D



Ja du, idioter finns det gott om. ^^

2009-01-07 @ 15:37:42
Postat av: eh?

Tycker du verkar den största idioten om du som säljare tycker man är dum i huvudet för man inte kan allt inom den tekniska världen eller vet vad en scart kontakt är. Hoppas dem kommer på dig så du får sparken, hade inte viljat haft en anställd som dig när du har den inställningen.

2009-01-14 @ 13:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0