Support igen

Hej!

Kom på att jag hade mer att ge när det gäller support delen.
Folk är så dumma i huvudet.
Istället för att ringa kundsupporten tex till samsung eller sagem, så kommer de ner med tv eller digialboxen och åker flera mil bara för att det var vi som sålde produkten till dem.
Istället för att snacka med kundsupporten i kanske 5 min så är problemet löst.
De är ju experter på sina varor.

Så här resonerar folk om de får problem.
Kommer först till butiken där de köpte den, och om vi inte kan lösa det ska VI ringa supporten inte dem.

Men för fan hur svårt kan det vara att lyfta luren till supporten och få ett svar på problemet, och kan inte de hjälpa dem så fine kom till oss då. Det är en självklarhet.
Men snälla börja inte med oss.
Vi kan mycket, men inte allt och kundsupporten är till för att hjälpa er.
Men folk är så lata att de inte orkar lyfta luren och slå ett nummer.

Det kommer även in folk som tror att VI kan ringa upp tex Telia eller Tele2 och säga upp deras abbonemang.
Det kan vi inte, det är enbart den personen som har täcknat det som kan säga upp det.

Även detta att folk kommer in och tror att vi kan häva en bindningtid på 24 månader när de har haft sönder sin mobil.
NEJ DET KAN VI INTE.
Du har bundit upp dig på 24 mån även fast du har tappat den i marken, och du måste betala, pga att du fick en mobil billigare vid köpet.
Du betalar av mobilen på de månaderna, hos alla operatörer förutom hos 3.

Och kom inte till oss och säg att vi säljer skit saker, ring till företagets support och klaga i sådana fall.
Det är inte vi som har tillverkat produkterna för fan.
Bli inte arga på oss.
Vet vi om att en vara är dålig, eller många kommer tillbaka så säger vi det till kunden eller tar bort produkten ur sortimentet om vi kan det.
Vi är en liten butik och är måna om våra kunder, vi kan inte bete oss hur vi vill pga att vi är belägna i en mellan stor stad och det är inte mycket till konkurans i stan.
Därför försöker vi hjäla till så gott som det går, vi gör alldeles för mycket för våra kunder, men vi får inte ett skit tillbaka.
VI ska inte ringa supporten utan det är DU.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0