ÖB, biltema & Rusta?

Måste bara få berätta en liten rolig historia som hände mig för ca 1 vecka sedan.

Det kom in en asiatisk tjej skulle köpa en digitalkamera och vi hittade en som hon fastnade för.
Vi hade gjort att paket pris på den så hon fick med alla nödvändiga tillbehör så som:
* Kamera
* Minneskort
* Väska
* 3 års garanti (istället för 1 år)

Sen bad hon mig prata med någon i telefonen, antaglien hennes pojkvän eller liknande.

Konversationen gick väl något i denna stilen:



Killen: Hon säger här att det är 3 års garanti på kameran, stämmer det?

Jag: Ja det stämmer vi har gjort ett paketpris och då ingår 3 års garanti.

Killen: Vad täcker den då?

Jag: Samma som första årets garanti fast i 3 år. Med andra ord fabrikatsfel, sådana saker som hon inte kan rå för. Den täcker inte om hon tappar den i marken eller så. Men om det blir pixelfel i displayen, att batteriet blir dåligt osv.

Killen: Ja men låt oss säga att om ett halv år eller 1 år om hon inte vill ha den. Får hon pengarna tillbaka då?

Jag: Nej, men om det är något fel på den så får hon gratis service på den under 3 år. Vi går ju efter svensk lag. Man kan inte köpa en sak och begära pengarna tillbaka bara för man har tröttnat på den eller så.

Killen: Jo det kan man visst. Det finns bara 4 bra företag kvar i detta landet. Och det är Rusta, Överskottsbolaget, biltema eller Lidhel. Där får man alltid pengarna tillbaka om det är fel på produkten. Och ni ska vara JÄVLIGT glad för att hon kommer tillbaka till er. För hon köpte en mobil hos er för ca 3 år sedan och den gick sönder och det gick inte på garanti.

Jag: Det beror ju på vad det var för fel på den. Var det något hon själv hade gjort så går det inte på garanti. Svårt för mig att veta eftersom jag inte vet vad det var för fel på den osv.

Killen: Ja men ni ska vara JÄVLIGT glada för att hon handlar hos er, det ska ni ha klart för er.

Sen avslutades samtalet.
Med andra ord fick jag en utskällning över en kamera som hon inte ens hade köpt än, ifall den skulle gå sönder.
Vad är det för fel på människor?
Och visst saker under 1000kr hos oss byter vi ut rakt av, pga det är inte värt att reparera. Iaf i 99% av alla fall.
Och finns det ens saker över 1000 kr på dessa ställena.
Men fine gå och köp en kamera på rusta då och se vilken fin & bra kvalitet du får på en kamera.
Låt mig skratta lite, hahahaha.
Allvarligt, blir så less på folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0