Mellandags rean

Vet inte vart jag ska börja men någonstans måste man ju börja.
Vi börjar med mellandags rean som nyligen var och håller på fortfarande.

Annandagen var helt hysterisk, gick inte ta sig fram i butiken, folk över allt.
Alla drog i en och ville ha hjälp, men man skyndade på så gott som det gick.

Överhörde min kollega stå och disskutera med en kund angående en tv som var nedsatt 1500kr och kunden säger följande:

Kunden: Jag behöver en scart sladd med, men den slänger du väl med?
Kollegan: Nej det kan jag tyvärr inte göra, tv är redan nedsatt 1500kr mer än så kan jag inte göra.
(Kunden höjer rösten och skäller ut kollegan)
Kunden:  Jag som trodde du ville sälja, då vill jag inte ha tv:en
Kollegan: Nej nej, det är du som bestämmer.

Och de disskuterade lite mer men sen till slut köpte kunden tv.
ALLVARLIGT !!!!

Vad är felet på människan.
Du har fått en tv 1500kr billigare och då är du så jävla snål att du inte kan lägga till en 100-lapp för en ny sladd?
Och varför börja gapa och skrika som ett litet barn när man är mellan 40-50 år gammal?
Och vadå sälja?
Om han skulle skickat med scarten så hade han ju inte sålt sladden utan gett bort den.

De inte kunder vet om är att på mellandags rean säljer vi massa varor för under inköpspriset och går minus på att sälja en vara, och då är det ju klart att vi inte kan skicka med en sladd.
Det är inte av snålhet utan att vi kan inte alltid skicka med saker.
Utan det ända vi kan göra för att inte gå så mycket back är att sälja tillbehör.
Så som scartsladdar, garantier/försäkringar, dvd-spelare, rengöring osv.

Klart man skickar med något extra då och då till kunder eller ger rabatt, men aldrig till sådana kunder.
Jag personligen ger mer än gärna en kund som är trevlig, som man har stått med ett bra tag och pratar med och som INTE ber om rabatt.
De får rabatt av mig.
HATAR kunder som säger:
-"Den där slänger du med för samma pris"
-"Den där SKA jag ha med på köpet"


Nej det ska du inte.
Ge mig en bra anledning varför jag ska skänka bort saker när jag är försäljare, inte någon jävla välgörenhetsorganisation.

Blir så förbannad.

Sen råkade jag ut för en idiot med.
Han kom in och hade sett en tvättmaskin i ett av våra reklamblad.
Kom in och frågade om vi hade den hemma.
Och jag svarade vänligt som alltid:
Jag: - Nej tyvärr vi har inte vitvaror i denna butiken, utan det är bara utvalda butiker.
(Vi är en ganska liten butik kan tilläggas, så vi får inte plats med vitvaror)
Kunden irriterat: -Så du kan inte beställa den åt mig då? Måste jag åka ända dit?
Jag: -Jo det kan jag göra men den är restnoterad tills mitten av januari. Så om du vill ha den snart så är det nog tyvärr ända möjligheten att åka till den butiken som har vitvaror. De lassar ut alla vitvaror till dess butiker pga att vi små butiker inte har vitvaror.
Kunden ännu mer irriterad: Men jag SKA ha tvättmaskinen. Så beställ den nu och samma pris ska jag ha då.
Jag: -Det vet jag inte om jag kan pga att då har bladet gått ut.
Kunden: Ja men har ni inte grejerna hemma när bladet är aktivt får ni skylla er själva.
Jag:  Ja men som det står längst ner på sidan att dessa sakerna BARA finns på dessa butikerna, inte hos oss. Men visst jag kan försöka ordna det.
Kunden: Bra
Sen gick kunden, och då har vi stått i ca 10 min och disskuterat om detta.

Dagen efter ringer jäveln och säger att han inte ska ha den.
Och då hade jag redan lagt beställningen.
Kul tänkte jag, nu komme vi stå här med 1 tvättmaskin som vi inte får sålt, eftersom vi aldrig har haft inne vitvaror.
Men som tur var hann vi avboka den innan den skickades iväg.
Och nu i fortsättningn ska vi ta handpenning på alla speciall beställningar.

Då hade man ödslat energi och tid på den idioten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0