Kommentar

Hej!

Fick en kommentar på inlägget: Support?

"Tycker du verkar den största idioten om du som säljare tycker man är dum i huvudet för man inte kan allt inom den tekniska världen eller vet vad en scart kontakt är. Hoppas dem kommer på dig så du får sparken, hade inte viljat haft en anställd som dig när du har den inställningen."

Jag som säljare är ALLTID trevlig ut mot kund, men detta är mina innersta tankar om kunder.
Finns massa kunder som är kunniga och trevliga men denna bloggen handlar om dessa idioter som man stöter på ibland, eller rättare sagt rätt ofta.
Tycker inte att man som kund ska kunna allt för då skulle man lika gärna kunna köpa allt på internet där man inte direkt får hjälp av en person som man får i en butik.
Men snälla lilla du, en scart sladd borde alla veta vad det är.
Har funnit ända sedan videon kom eller till och med längre tillbaka och det var ett tag sedan den kom.
Däremot om folk inte vet vad en HDMI kontakt är, är det mer förståligt.
Pga att det är en så pass ny kontakt.

Och ska man köpa en nya tv, kamera eller mobil borde man som kund ha kollat upp lite om det innan.
För det dumaste du kan göra som kund är att gå in i en butik och BARA lyssna på en säljare.
Personen är en säljare och vill sälja det han/hon tjänar mest på.
Kanske inte alltid det bästa.
Så är det iaf i större städer, mindre sådant är det i på mindre orter eller städer.
Pga att där känner alla varandra och där måste man vara mer ärlig eftersom man komma stöta på kunden någon annanstans eller är en stamkund.

Som sagt var tro inte att jag hatar alla kunder och är otrevlig på något sätt emot mina kunder.
Har helt underbara kunder också men denna bloggen handlar om att jag ska få ventilera mig.
För det finns verkligen idioter där ute....

EDIT: Kan tillägga att denna bloggen ska väcka känslor, kommer vara rak & ärlig och t.o.m kanske väcka disskusioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0