Den där jävla dammsugaren

Blir galen på folk.

Kom in en kvinna som hade fått en dammsugare i julklapp och den var i färgen mörkgrå, men ville byta den.
Hon ville ha den ljusare, i silver eller liknande.
Kollade runt men fanns inte i silver och berättade det för kunden, men kunden har 100% säker på att hon hade sett den i den färgen. (har kanske funnits i tidigare modell)
Och sen påstår hon att en annan butik i samma kedja har sagt att den kommet att komma i silver och att den ska komma in v.52.
Kollar om detta stämmer och det gör det inte, men säger till kunden att jag kan kolla med tillverkaren på måndag.
Tar kundens nr och ber att få ringa henne när jag har kollat klart allt.
Så fick hon presentkort istället så länge.
Och då ville hon ha svart eller silver, hade hon ändrat sig till.
Drar iväg ett mail till order och frågar dem.

Det går en vecka, och då låg jag sjuk så hann inte kolla upp detta.
Och kunden kommer in och är irriterad över att ingen har hört av sig.
Det kan jag förstå.
Så säger en kollega att jag har fått svar på mailet och läser upp det:
De säger att det finns svart & vit i special edition utgåva och att vi kan få tag i dem, men måste beställa i 2-pack.
Kunden säger då att en i våran butik har påstått att den nya modellen ska komma i silver.
Då har hon helt plötslig ändrat sig att det var VI som hade sagt det, inte en annan butik.
Jag ber att få återkomma till henne senare under dagen med pris och leverans.

Ringer tillverkaren och får pris och de ligger ca 600kr dyrare.
Skickar sms om detta och en vecka senare kommer hon in igen.
Då har hon legat sjuk och ber om ursäkt för dröjesmålet.

Och gissa vad hon bestämmer sig för?
Jo, en MÖRKGRÅ som hon hade från början.
Och hon minns inte att det var den hon hade från början.
-"Men denna var ju helt okej, den får funka"
Kvinnan var inte gammal eller så, runt 35 år kanske.
Senil redan då?
Herregud, allt detta krångel och tid för inget.
Jävla idiot, blir så less på folk.
Jag har bättre saker för mig än slösa tid.
Suck



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0