Hemleverans

Hej!

Detta var jag inte med om men en kollega berättade detta för mig.

En kund hade kommit in och skulle köpa en tv men då fanns ingen i kartong.
Så vi beställde en till han som kom 2 dagar senare.
Tv:en kom in till oss och jag ringde kunden men inget svar.
Då ringer kunden upp senare på dagen och frågade om vi hade ringt och min kollega pratade med han.
Då ville han ha hem-leverans och det kunde vi fixa dagen där på.
Inga problem hittills.

Sen kom min kollega på att tv:en är inte betald än så han ringde upp kunden och frågade hur han skulle finansiera den.
Och kunden ville inte ta den på avbetalning utan betala kontant.
Kollegan sa det går alldeles utmärkt att betala med kontanter när han kom med tv:en.
Då bröt helvetet ut.
Kan tillägga med att kunden överlag var rätt dryg.

Då sa kunden att jag ska betala med kort.
Och min kollegas svar vart då:
-"Då får du komma ner och betala tv:en innan jag kör ut den till dig. Jag kan inte ta kort om jag inte är i butiken."
Kunden:
-"Tar du inte kort? Herregud då vill du inte göra affärer då? Vet andra i stan som tar kort"
Och sen lade kunden på.

Tror han allvarlig att vi åker omkring med "kortläsare" på oss, som är kopplade till luften?
Lägg av nu.
Vilken kedja har det?

Men sen ringde han upp igen och sa:
-"Ja jag får väl ta tv:en då"
Det hela slutade med att han kom in i butiken, köpte den med kort och körde hem den själv.
Han måste ha ringt konkurrenterna i stan och kollat med dem och sen insett att ingen tar kortbetalning vid hemleverans någon annanstans än i butik.
Klart man inte kan betala med kort hemifrån om ni förstår vad jag menar.
Skärpning nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0