Guldkorn

Fan börjar bli dålig på att skriva negativa saker, för nu kommer ett såkallat Guldkorn.
Just ordet guldkorn har jag som uttryck när en kund har gjort min dag.
Sagt något eller gjort något som får mig att må riktigt bra.
Hade nyss en sådan kund.
Hela berättelsen kommer vara lite invecklad men försök att häng med.

Kunden kom in och sa att han hade 2 abbonemang, ett hos Comhem & ett hos Canal digital.
Canal digital mottagaren var gammal och tog inte kortet påstod han och comhemboxen fann inte alla kanaler.
Detta var deras problem.
Så vi disskuterade fram och tillbaka på vilket som var den bästa och smidigaste lösningen.

Vi kom fram till att när det gällde Canal digital att det var bättre för han, eftersom han ville ha en box idag, att ringa och säga upp Canal digital och köpa ett nytt hos mig.
Då fick han mottageran på en gång, men tyvärr en ny startavgift och betala dubbelt i 3 månader, men han gick med på det.
För han ville ha tvkanaler just idag.
Och Comhem skulle han ringa kundsupporten så skulle de kolla så kortet var okej osv.

Så jag ringde och kollade om hans Canal digital abbonemang var obundet, vilket det var så vi sa upp det och tecknade ett nytt.
Kunden gick hem glad.

Sen kom han tillbaka ca 20 min innan stängning och berättade att han hade ingen parabol och att han inte fick sätta upp en heller för fastighetsskötaren.
Då har kunden haft Canal digital, utan parabol och betalat varje månad för något han inte hade.
Tyvärr visste han inte bättre men men...
Så jag fick ringa och säga upp det abbonemanget jag tecknade idag, riva avtalspapprena osv.

Då berättade han att han hade ringt Comhem och beställt tvpaketat Large, men då fick han vänta 3 dagar på boxen och det ville han inte.
Då fick jag återigen ringa och ordna så att det abbongemanget han fixat hos Comhem makulerades och teckna ett nytt i butiken så han fick en box med sig hem på en gång.

Med andra ord hade vi stått och pratat kanske 30-40 min sammanlagt under dagen, jag hade ringt 4-5 samtal till operatörerna för att få en nöjd kund.
Och till slut blev han det.
Och så sa han till min kollega:
-"Vilken duktig personal ni har, verkligen."
Och det märktes så väl på han att han menade detta.
Och mitt svar var självklart.
-"Tack så mycket. Sällan man får höra men detta gjorde min dag.Tack"
Och som svar fick jag:
-"Sällan man säger, iaf jag, men du är verkligen duktig och tack för allt."

Och detta är verkligen ett guldkorn.
Visst fick lägga ner mycket tid på denna personen och hade han inte varit så trevlig som han var så hade jag blivit galen på denna människan.
Eftersom han hade betalat för något han inte hade hos Canal Digital, han krånglade fram och tillbaka och kunde inte något om detta.
Men eftersom han var så trevlig så gjorde det mig inget.

Tyvärr fick allt ett litet dåligt slut.
Glömde slå in boxen och abbonemangs artikelnr och ge han ett kvitto och när de hade gått så slog jag in det och gick -40kr på affären för boxen kostade pengar och inte 1 kr som jag trodde.
Men men det bjuder jag på, speciellt för en sådan kund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0